Harma deed haar eerste zangervaring op in het Nationaal Kinder- en Jeugdkoor. In 1996 won ze de tweede prijs tijdens het Prinses Christina Concours. Ze studeerde zang in Den Haag bij Maria Acda-Maas, Meinard Kraak, Manon Heijne en Barbara Hannigan. Ook studeerde ze koordirectie bij Jos van Veldhoven en Jos Vermunt, en deed ze bijvak Zang Oude Muziek bij Marius van Altena. Harma volgde masterclasses bij onder andere Lucienne Bouwman, Margreet Honig, Tan Crone, Carolyn Watkinson en Noel Lee. Ze werd toegelaten tot de Oriëntatiecursus van de Nieuwe Opera Academie. In 2003 behaalde ze haar Bachelor met daarbij de extra aantekening voor methodiek en pedagogiek, en ze werd toegelaten tot de tweede fase, die ze in 2005 afsloot met haar Masterdiploma.
Muziektheater, kamermuziek, hedendaags klassiek en musica antiqua (middeleeuwen, renaissance en barok) zijn de belangrijkste facetten van de zangkunst waar Harma zich tegenwoordig op richt. Ze debuteerde in de titelrol van Inanna van Louis Andriessen in 2003, bij ZTHollandia, naast onder andere Jeroen Willems en Hadewych Minis. Daarna zong ze rollen in onder andere Pontormo van Niels Berentsen en Alzheimer van Chiel Meijering. In 2005 maakte ze haar debuut in het Concertgebouw met het Concertgebouworkest onder leiding van David Robertson, in “Tao” van Louis Andriessen.
Sinds september 2004 vormt Harma een trio met twee blokfluitistes, ÆroDynamic, waarmee ze een interessante combinatie van hedendaagse klassieke en middeleeuwse muziek uitvoert. In 2012 kwam de eerste CD van ÆroDynamic uit, “The Garden with Countless Windows”.
In 2014 richtte Harma samen met zangeressen Nathalie Mees and Sarah Mareels het Phoenix Trio op. Dit vocale ensemble concentreert zich op a cappella-muziek uit de Renaissance en de twintigste eeuw. Harma is ook deel van Sense, met Elly van Munster (luit/theorbe/romantisch gitaar). Sense richt zich op barokmuziek en romantisch repertoire.